poniedziałek, 29 lutego 2016

Plan dnia ślubu

Christa Kimble Photography
Zawsze marzyłam o tym, aby być dobrze zorganizowanym człowiekiem. Z planem, porządkiem i wszystkim pod kontrolą. Pomimo tego, że sama dobrze czuję się w chaosie, to Wam gorąco polecam, choć na jeden dzień w życiu, dokładniej ogarnąć rzeczywistość. Nie w głowie, a na kartce papieru lub w pliku na komputerze.
Stworzyć plan, scenariusz, harmonogram dnia ślubu i wesela... Nieważne jak go nazwiemy. Ważne, że jego posiadanie może ułatwić Wam i Waszym najbliższym ogarnięcie chaosu, który w dniu ślubu czasem powstaje :)

Po co Wam taki harmonogram?
Z kilku powodów:
- porządkuje chaos przygotowań,
- wiecie gdzie ważne osób w danym momencie są i co robią,
- każda osoba, która otrzyma taki harmonogram wie jakie są jej zadania i co robią inni,
- znajdziecie swoje ulubione punkty dnia i nocy (ja zawsze zaczynałam i kończyłam punktem "sen" :D).

Najważniejsze rubryki w tabeli:
Godzina.
Miejsce.
Zadanie do wykonania.
Osoba odpowiedzialna i nr telefonu do niej.
Co jest potrzebne do wykonania - punkt ważny zwłaszcza przy rzeczach, które należą do obowiązków Pary Młodej, ich rodziców, świadków.
Uwagi.

Praktyczne wskazówki:
Do harmonogramu możecie dodać nie tylko godziny podania ciepłych posiłków, ale i sety taneczne.
Osoby mające kontakt z usługodawcami i odpowiedzialne za rozliczenia muszą pamiętać, aby zawsze mieć przy sobie pieniądze.
Ile czasu zajmie Pannie Młodej uczesanie i umalowanie? W odpowiedzi na to pytanie pomocne są próbna fryzura i makijaż. Średnio na makijaż musicie liczyć około godziny, na uczesanie - od godziny do... zależy od Waszej fryzury.
Wszystkie godziny potwierdźcie u osób odpowiedzialnych za ślub i wesele (usługodawców, księdza).
Błogosławieństwo najczęściej trwa do 10-15 minut.
Pamiętajcie, że czas zajmie Wam także przemieszczanie się z miejsca na miejsce. Weźcie pod uwagę korki, bramy, nieprzewidziane awarie.
Zawsze do każdej czynności dodajcie dodatkowe minuty, tak na wszelki wypadek.
W planie uwzględnijcie godziny pracy usługodawców.
Każda zaangażowana w przygotowanie osoba (świadkowie, rodzina, usługodawcy) powinna taki plan dnia otrzymać.
Na luzie podejdźcie do zmian i przesunięć, także w dniu ślubu :)

Przykładowy harmonogram/plan dnia:
Plan, który widzicie poniżej jest jedynie przykładowym wzorem. Nie jest idealny, bo stworzony zastał zgadnie z moim chwilowym "widzi mi się". U Was może w nim nie zgadzać się wszystko: od godzin (tu ona i on ubierają się w tym samym czasie, nie zawsze będzie to możliwe), przez rodzaj ślubu (w przykładzie jest konkordatowy, bo wymaga przygotowania większej ilości rzeczy), po listę stroju Panny Młodej. To tylko wzór, który możecie przystosować do siebie i swoich potrzeb :)
Mile widziane są wszystkie Wasze pomysły i korekty :)

Godzina
Zadanie
Osoba  + kontakt do niej
Miejsce (adres)
Co jest potrzebne do wykonania?
Uwagi
6:00
Sen

Dom rodziców

:)
7:00
Sen

Dom rodziców

:)
8:00
Prysznic

Dom rodziców


9:00
Śniadanie z druhnami/rodzicami
Druhny
Ogródek przy domu rodziców
Stół z krzesłami na tarasie, dekoracje stołu (obrus, kwiaty, naczynia, sztućce), art. spożywcze
Zakupy robi świadkowa, druhny przygotowują śniadanie
10:00
Odbiór bukietów, butonierek, dekoracja samochodu
Świadek, kierowca auta,kwiaciarka
Kwiaciarnia
Samochód, ewentualne ozdoby
Samochód powinien być odpowiednio wypolerowany
11:00
Fryzura Panny Młodej/świadkowej/mamy
Osoby do czesania, fryzjerka, fotograf
Salon fryzjerski
Ozdoba do włosów, welon, zdjęcie próbne
Kolejność czesania, która osoba u której fryzjerki
Przyjazd fotografa
12:00





13:00
Makijaż Panny Młodej/świadkowej/mamy
Osoby do malowania, makijażystka
Salon makijażu
Zdjęcie próbne
Kolejność malowania, która osoba u której makijażystki
14:00
Wyjazd autokaru dla gości
Kierowca gości
Dokładna trasa przystanków np. 14:00 X, 14:10 Y, 14:30 Z
Lista osób wsiadających na konkretnych przystankach

14:00
Ubieranie Pana Młodego
Świadek
Dom PM
Garnitur, koszula, buty, skarpetki, pasek, mucha, spinki

14:00
Ubieranie Panny Młodej
Świadkowa
Dom Panny Młodej
Sukienka, bielizna, buty, biżuteria

14:30-15:00
Wyjazd/Przyjazd Pana Młodego
Świadek
Dom Panny Młodej
Kwiaty (bukiet, do butonierki), obrączki

15:10
Błogosławieństwo
świadkowa, świadek
dom Panny Młodej
woda święcona, kropidło, pasyjka

15:30
Wyjazd do kościoła
Kierowca Pary młodej, świadek
Dom Panny Młodej - Kościół


15:45
Podpisanie dokumentów / rozmowa z księdzem
Para Młoda, świadkowie
Kościół


16:00
Ślub:
Wejście

Ceremonia
Wyjście

Druhny, PM, muzycy
świadek
goście
Kościół





Tekst czytania
Goście poza kościołem, konfetti,
Lista granych utworów: X, Y, Z

Po mszy Para podchodzi do bocznego ołtarza, goście wychodzą
17:00
Wspólne zdjęcie
Fotograf
Schody pod kościołem


17:00
Życzenia

Po prawej stronie kościoła, niedaleko parkingów
Skrzynki na prezenty, pudełko na koperty

17:30
Transport na salę weselną
Kierowca Pary Młodej, gości
Kościół - sala


18:00
Przywitanie pod salą:
Chleb i sól

Szampan i toast

Przywitanie gości
Zespół
Rodzice, sala
kelnerzy, ojciec
Para Młoda, ojciec
Sala

Chleb, sol, wódka

Szampan (jak podany?)
Muzyka (jaka?)
18:00
Barmani
Fotobudka
Barman,
Fotobudka
Sala

Godziny pracy
18:30
Podanie I ciepłego posiłku – obiad
Kelnerzy, menadżer sali
Sala

Jaki posiłek
19:00
Pierwszy taniec
Zespół
Sala
Piosenka X, bańki mydlane
Bańki mydlane do zabrania ze stolika przy wejściu
19:15
Mini sesja ślubna
Fotograf
X niedaleko sali
Bukiet, gadżety

20:00
Tort
Kelnerzy
Taras sali
Piosenka Y
Wnoszony, bez fajerwerków
21:00
Podanie II ciepłego posiłku
Kelnerzy
Sala

Jaki posiłek
22:00
Podziękowanie dla rodziców
Para Młoda, świadkowie
Sala
Projektor, laptop, płyta z podziękowaniami, prezenty

23:00
Podanie III ciepłego posiłku
Kelnerzy
Sala

Jaki posiłek
24:00
Pokaz fajerwerków
Ekipa od fajerwerków  :)
Pod salą

Czas trwania
00:20
Oczepiny
Zespół
sala
Gadżety, jeśli nie wszystko przygotowuje zespół
Zabawy:
Y, Y,Z
1:00
Podanie IV ciepłego posiłku
Kelnerzy
sala

Jaki posiłek
2:00





3:00
Podanie IV ciepłego posiłku
Kelnerzy
sala

Jaki posiłek
3:50
Ostatni taniec
Zespół
sala
Piosenka Z, zimne ognie

4 komentarze:

  1. Zapisuję, dodaję szczegóły i dzięki Tobie wszystko może się udać. ;)
    Godziny mam te same, niewiele muszę zmienić/dodać.
    Ratujesz tą tabelką nasz Wielki Dzień, który już 9 kwietnia.
    Sama pewnie bym nie pomyślała, żeby to wzystko po prostu zapisać.

    Dziękuję serdecznie,
    Największy Nieogar - Milena

    OdpowiedzUsuń
  2. OMG dzięki! Do naszego ślubu jeszcze sporo czasu, 26 sierpnia, ale zapisuję sobie bo tabelka jest świetna :D Wiem, że są takie w internetach ale ta jest jednocześnie prosta i akuratna :) Motyw ze śniadaniem wyborny, zainspirował mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tabelka! Wszystko w jednym miejscu! Dzięki ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. mega! my mamy ślub cywilny ale i tak sporo ściągam :-)

    OdpowiedzUsuń