flickr |
Osoby śledzące mojego fanpage'a
zapewne pamiętają, że niedawno zadałam Wam pytanie z tytułu wpisu. Miałam na nie
swoje odpowiedzi, ale potrzebowałam jeszcze większej dawki informacji, także od
tych znajdujących się "po drugiej stronie" i najbardziej
zainteresowanych tematem. Oto efekty :)
1. Podstawa
Wyżywienie. W wersji minimum są to ciepłe dania i napoje. W wersji rozszerzonej to menu identyczne jak dla gości weselnych, a także możliwość częstowania się wyrobami z tematycznych stołów, deserami, tortem itp. Wyjątkiem jest u wódka, której obecność na stole obsługi zależy od przekonań Pary Młodej. Warto zadbać o to, aby usługodawcy jako jedni z pierwszych dostawali dania ciepłe i tym sposobem byli gotowi do pracy zanim swoje porcje zjedzą goście. Jeśli nie planujecie posiłków dla obsługi, warto ich wcześniej o tym poinformować, aby mogli się na to przygotować zabierając ze sobą prowiant lub organizując przerwę na obiad.
Miejsce na odpoczynek. Miejsce siedzące przy stole, umożliwiające bezpieczne przechowywanie sprzętu (nie w przejściu), z dobrą widocznością tego co dzieje się na sali (na wypadek nagłych działań gości, które błyskawicznie trzeba uwiecznić na aparacie czy kamerze).
Warunki do pracy. Warto zapytać o to co ułatwi konkretnemu usługodawcy pracę. Włączone światło? Odpowiednie miejsce? Inne?
2. Miłe dodatki
Stół udekorowany jak u gości. Z winietkami (z imieniem i nazwiskiem) i upominkiem.
Podziękowanie po weselu, którym może być miłe słowo (a po weselu rekomendacja), ciasto czy wódka, jeśli planuje się dawać je w prezencie wychodzącym gościom.
Dokarmianie usługodawców, którzy są z nami niemal od rana ;) Wiem, że brzmi to zabawnie, ale prawdopodobnie większość z nich z nadmiaru pracy nie będzie miała okazji zjeść nawet kanapki. Warto więc, gdy jest czas, konsultantkę, operatora kamery czy fotografa będących w naszym domu poczęstować choćby ciastem.
3. Umowa
Niektórzy usługodawcy w umowach mają zapisane punkty mówiące o ich oczekiwaniach wobec klienta. Najczęściej dotyczą one wykupionego noclegu, wyżywienia (także przed/po dniem ślubu), zwrotu kosztów dojazdu.
4. Coś ekstra - zdecydowanie punkt nieobowiązkowy
Coś ekstra jest prezentem, który jest wyrazem naszego uznania dla usługodawcy, jeśli mamy na to ochotę i nie przekracza to naszych możliwości finansowych. Może to być premia, voucher do SPA dla osoby, która zorganizowała ślub czy nocleg dzień przed dla osoby, która przyjeżdża do nas z daleka.
1. Podstawa
Wyżywienie. W wersji minimum są to ciepłe dania i napoje. W wersji rozszerzonej to menu identyczne jak dla gości weselnych, a także możliwość częstowania się wyrobami z tematycznych stołów, deserami, tortem itp. Wyjątkiem jest u wódka, której obecność na stole obsługi zależy od przekonań Pary Młodej. Warto zadbać o to, aby usługodawcy jako jedni z pierwszych dostawali dania ciepłe i tym sposobem byli gotowi do pracy zanim swoje porcje zjedzą goście. Jeśli nie planujecie posiłków dla obsługi, warto ich wcześniej o tym poinformować, aby mogli się na to przygotować zabierając ze sobą prowiant lub organizując przerwę na obiad.
Miejsce na odpoczynek. Miejsce siedzące przy stole, umożliwiające bezpieczne przechowywanie sprzętu (nie w przejściu), z dobrą widocznością tego co dzieje się na sali (na wypadek nagłych działań gości, które błyskawicznie trzeba uwiecznić na aparacie czy kamerze).
Warunki do pracy. Warto zapytać o to co ułatwi konkretnemu usługodawcy pracę. Włączone światło? Odpowiednie miejsce? Inne?
2. Miłe dodatki
Stół udekorowany jak u gości. Z winietkami (z imieniem i nazwiskiem) i upominkiem.
Podziękowanie po weselu, którym może być miłe słowo (a po weselu rekomendacja), ciasto czy wódka, jeśli planuje się dawać je w prezencie wychodzącym gościom.
Dokarmianie usługodawców, którzy są z nami niemal od rana ;) Wiem, że brzmi to zabawnie, ale prawdopodobnie większość z nich z nadmiaru pracy nie będzie miała okazji zjeść nawet kanapki. Warto więc, gdy jest czas, konsultantkę, operatora kamery czy fotografa będących w naszym domu poczęstować choćby ciastem.
3. Umowa
Niektórzy usługodawcy w umowach mają zapisane punkty mówiące o ich oczekiwaniach wobec klienta. Najczęściej dotyczą one wykupionego noclegu, wyżywienia (także przed/po dniem ślubu), zwrotu kosztów dojazdu.
4. Coś ekstra - zdecydowanie punkt nieobowiązkowy
Coś ekstra jest prezentem, który jest wyrazem naszego uznania dla usługodawcy, jeśli mamy na to ochotę i nie przekracza to naszych możliwości finansowych. Może to być premia, voucher do SPA dla osoby, która zorganizowała ślub czy nocleg dzień przed dla osoby, która przyjeżdża do nas z daleka.
Dobry artykuł!
OdpowiedzUsuń