Yuli Tovich / weddingchicks |
Jak uczynić USC przyjaźniejszym ślubom miejscem?
Dobrze wybierzcie USC
Urzędy kojarzą się Wam z obskurnymi miejscami, brudnymi ścianami, bordowymi dywanami i krzesłami sprzed minimum 20 lat? Znajdziecie tak wyglądające urzędy w Polsce, ale znajdziecie też i takie, którym bliżej do określenia "jak on fajnie wygląda" :) Wystarczy poszukać w swoim mieście i okolicy.
Wybierając USC kierujcie się też opiniami o osobach udzielających ślubów. Przemowa, którą wygłosi urzędnik może być pięknym urozmaiceniem ceremonii (albo wręcz przeciwnie).
Dekoracje
Za normę można uznać dekorowanie kościoła. Pary prześcigają się w ilości wniesionych do niego kwiatów, wstążek i świec. Dlaczego nikt nie dba o USC? Bo za mało czasu i przestrzeni, bo USC i tak jest brzydkie? Nadmiar dekoracji zawsze szkodzi (kościołom także), ale wniesienie jednego bukietów ze świeżych kwiatów czy ustawienie rzędu balonów wydaje się być dobrym pomysłem (i uwaga - nikt Wam tego nie zabroni).
Przysięga
Chcecie coś od siebie, po standardowej przysiędze (ona musi pojawić się w nienaruszonej formie), powiedzieć? Żaden problem, wystarczy to jedynie odpowiednio wcześnie zgłosić.
Oprawa muzyczna
Oprawa muzyczna ceremonii i czasu po niej. Możecie zdecydować się na jedną i drugą, albo wybrać jedną z nich. To zdecydowanie lepsze i elegantsze rozwiązanie niż puszczenie muzyki z płyty. Jeśli jednak bardzo upieracie się na muzykę z płyty, której na żywo nikt Wam nie zagra, to również macie wolność w jej wyborze (w granicach rozsądku).
Wejście i wyjście
Wolno Wam to samo co w kościele, a nawet wolno Wam więcej. Możecie swoje wielkie wejście/wyjście zorganizować w dowolny sposób (idąc z tatą, wchodząc w obstawie druhen, tańcząc - zerknijcie na dwa pierwsze filmiki, co tylko zechcecie).
Poczęstunek
Po ceremonii zaślubin najczęściej goście składają Parze Młodej życzenia, częstowani są szampanem, odśpiewują "Sto lat". Jeśli organizujecie ślub cywilny bez wesela lub zapraszacie na niego sporo osób, których na weselu nie będzie, możecie zorganizować dla nich drobny, słodki, poczęstunek.
Przy organizacji całego wydarzenia warto mieć jedno na uwadze: wszystkie Wasze atrakcje powinni dać się szybko z miejsca ceremonii usunąć (dlatego bardzo ciężko jest wywalczyć sobie "śmiecące" konfetti), bo prawdopodobnie w kolejce za Wami czeka kolejna para :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz