czwartek, 16 lipca 2015

Zanim wybierzesz, czyli kogo słuchać przy wyborze obsługi wesela?

 modernwedding
Organizacja ślubu i wesela jest wyjątkowo trudnym logistycznie przedsięwzięciem. W finale wszystko "musi" być zapięte na ostatni guzik, a Para Młoda powinna być spokojna o przebieg wszystkich, zaplanowanych przez nią wydarzeń. Jak ten spokój sobie zapewnić? Jak upewnić się, że wybrani przez nas do obsługi wesela ludzie, to właściwi dla Was ludzie?

Kogo "dobrych rad" posłuchać?

Jeśli rozpoczynacie poszukiwania swojego dream team'u, to na początku polecam Wam skupić się na wyszukaniu usługodawców, którzy spełniają Wasze wstępne oczekiwania. Jeśli macie już listę wybrańców, to prześledźcie ich "historię" w internecie, sprawdźcie czy posiadają jakieś rekomendacje (choćby w postaci recenzji na fanpage'u), wierzcie i nie wierzcie nikomu, ale koniecznie posłuchajcie opinii innych. Kogo?

Internet i prasa ślubna
Tu znajdziecie wszystko, a nawet więcej. Natraficie na miejsca, którymi się przerazicie (i szybko z nich uciekajcie), ale także na portale na których wszystkie polecane firmy będą na najwyższym poziomie (mój subiektywny przykład - portal Bridelle na którym znajdziecie ogrom reklam, ale reklamowani tu przedstawiciele branży ślubnej to najwyższa półka). Natraficie na blogi, które często są subiektywne i musicie rozgryźć czy prezentowane na nich treści i polecenia są z Wami zgodne.
W sieci znajdziecie strony i fanpage konsultantów ślubnych, które warto obserwować. Śledząc poczynania najlepszych w branży możecie zakładać, że usługodawcy, którzy pojawiają się przy ich realizacjach (na zdjęciach, we wpisach) są solidni i sprawdzeni przez ekspertów.
Uważajcie na fora i grupy na facebooku, bo znajdziecie tam różnorodne, w większości najpopularniejsze, ale nie zawsze najlepsze opinie. Warto szukać tam pomysłów, praktycznych rad (gdzie kupić słoiki ze słomką, gdzie jest promocja na Coca Colę itd.), ale wszystko polecam mocno filtrować przez swój subiektywny gust.

Usługodawcy/obsługa wesela
To bardzo mieszana grupa. Z jednej strony bardzo wielu usługodawców posiada zaprzyjaźnione ekipy i najchętniej polecaliby siebie nawzajem. A to, że ktoś pasuje do usługodawcy, nie oznacza, że będzie pasował do Was. 
Nie można jednak zaprzeczyć temu, że branża ślubna ze często sobą współpracuje i między sobą zna się najlepiej. Przykładem osoby, której zawsze warto słuchać jest dla mnie Karolina z Bajkowych Ślubów. Ja po jej polecaniach mogę tylko z entuzjazmem kiwać głową, bo często nie mam nic więcej, albo niewiele, do dodania.

Goście weselni, znajomi
Są elementy ślubnych przygotowań w których warto gości posłuchać. To oni, choć zawsze subiektywnie, powiedzą Wam czy kuchnia w danym lokalu jest dobra, czy kelnerzy radzą sobie z obsługą, czy zespół dobrze gra, czy fotograf nie rozkłada się na ołtarzu w celu zrobienia zdjęcia ;) To ten element wiedzy, który pozwoli Wam ocenić na ile taki wybór byłby satysfakcjonujący z perspektywy gości, bo Wasza to coś zupełnie innego (o tym niżej).

Pary Młode
Jeśli spotkacie Parę Młodą, która jest wszystkim na swoim ślubie zachwycona, nic by nie zmieniła i nie potrafi doszukać się ani jednej rzeczy, którą mogłaby zrobić lepiej, to... jej nie wierzcie ;) Z pozostałymi Parami Młodymi warto porozmawiać o ich stosunkach z podwykonawcami i o wyglądzie współpracy. Zapytajcie czy dobrze im się rozmawiało i czy się rozumieli, czy nie było miedzy nimi żadnych spięć i powstałych problemów, czy podwykonawcy spełnili ich oczekiwania i czy czuli się ze sobą komfortowo. To perspektywa, która najbardziej powinna Was interesować, bo gdy gości "obchodzi jedynie dobre jedzenie", to dla Was ważny jest także komfort współpracy.

Ty i Twoje wrażenie
Pierwsze, oparte na obserwacji strony www, która jest wizytówką usługodawcy (obejrzycie portfolio, zwróćcie uwagę na język jakim się posługuje) i kontakcie emailowym (niektórzy fotografowie piszą tak fajne emaile, że ja czytałam je kilkakrotnie). I kolejne - zrewidowane podczas spotkania.
Teraz wyjątkowo nie skupię się na pracy usługodawców, a na osobowości. Zastanówcie się jaki jest człowiek z którym chcielibyście współpracować?  Idealnie, gdy macie podobne poczucie humoru, odpowiada Wam jego osobowość i spojrzenie na śluby. Odpowiada Wam ktoś, kto jest najlepszy w Polsce, komu moglibyście wystawić pomnik i do niego wzdychać czy raczej wolicie osobę do której w razie potrzeby mielibyście ochotę się przytulić (tak... w przenośni!). Jeśli jesteście w stanie wybaczyć onieśmielający język pani z cukierni, którą zobaczycie jakieś dwa razy, to zdecydowanie nie powinniście decydować się na fotografa czy kamerzystę przy których nie będziecie mogli czuć się swobodnie.

Macie osoby, których rad słuchaliście dokonując ślubno-weselnych wyborów? Kto polecacie słuchać?

1 komentarz:

  1. Ja początkowo słuchałam porad rodziny, ale czym dalej w las tym więcej rzeczy przed nimi ukrywałam. Odnosiłam wrażenie, że każdy myśli tylko o swoim guście i potrzebach, zupełnie zapominając, że to moje wesele i to ja powinnam się czuć najlepiej. Gdy znów słyszałam "A po co to komu?", "Szkoda pieniędzy...", "MNIE się nie podoba", "Wujek piąta woda po kisielu tego nie lubi"... ręce mi opadały. Zamieniłam te porady, a zupełnie obiektywne. Mieliśmy najlepszy zespół jaki mogłam sobie wyobrazić, fantastycznych fotografów, którzy nagrywali nam podziękowania dla rodziców i to na nich polegałam w głównej mierze.

    OdpowiedzUsuń