niedziela, 17 listopada 2013

Niepoprawna Panna Młoda

Źródło zdjęcia
Wiecie co to jest rola społeczna człowieka? Nie trzeba być psychologiem, aby móc sobie to pojęcie rozłożyć na czynniki pierwsze i zrozumieć (bardziej niż dokładnie). Rola społeczna to najogólniej mówiąc zbiór oczekiwań wobec danej osoby. To jej prawa i obowiązki , nakazy i zakazy, typowe zachowania, powierzchowność, specyficzny sposób komunikowania. Rola to bycie matką, nauczycielką, przyjaciółką.
Każdy w swoim życiu ma doświadczenie z graniem wielu ról. Ja od sierpnia mam przyjemność obejmować funkcję „narzeczonej”, a od tygodnia (to ten moment w którym przygotowania do wesela zaczynają być poważne) przyszłej „panny młodej”. Brzmi ładnie, prawda? Tylko… w mojej subiektywnej opinii (i opinii osób znających mnie bardziej niż żyjących tradycją) ja do tej roli nie pasuję. Już na etapie rozmów z rodzicami i przyszłym „panem młodym” dochodzimy do wniosków (rodzice wybałuszając oczy i reagując jak na dobre żarty), że to rola do której nie jestem stworzona. No bo jak to tak… bez orkiestry przed domem, w krótkiej sukience i bez welonu, w kolorowych butach, bez oczepin, bez głupich zabaw z gośćmi, bez 3-godzinnej kasety wideo? Tańcząca całą noc, bawiąca się w tandetne gry i zabawy, radosna i uśmiechająca się do tłumu gości – to nie ja, to jakaś dziwna tradycja!

„Niepoprawna Panna Młoda” da jednak radę i będzie zadowolona z efektu końcowego, bo cieszy się z powodu tego ślubu. Musi jednak te wszystkie irytujące rzeczy wyrzucać z siebie, każdą błyskawicznie, po dręczącej penetracji jej umysłu. Stąd pomysł na ten fanpage. Uprzedzam jednak, że nie zawsze będzie niepoprawnie, momentami będzie w stylu normalnej Panny Młodej ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz